İçeriğe geç

Mardin’de ilk gün |Tr

Akılda kalan Mardin’i keşfetmek için içimde nasıl bir heyecan. Nasıl da ere gidecektim ve kaldı ki buraları neden bu kadar ballandıra ballandıra anlattıklarını merak ediyordum. Ne kadar farklı olabilirdi ki bu şehir? Yok yok, kesinlikle abartılmıştır diye düşündüğüm çok olmuştur.

Geç gittiğimi biliyorum yakın bir yerde olmama rağmen, neden buu kadar geç kalmıştım hiç bilmiyorum. Uzun bir süredir de gitme hayallerimin arasında olup gitmemem, sanırım gidip hemen tüketmek istemeyişimdendi. Bazı güzel şeyleri hızlıca tüketmeyi sevmiyorum, kitabın son sayfalarında okuma hızımı azaltırım, sonunu çok merak etsem de okumayı ertelerim. Bittikten sonraki his o kitabi kaybetmek gibi.

Girls Vocational High Schoolİşte gezimin sonunda eve gelip fotoğraflarıma baktığımda hissettigim şey de böyle bir histi. Sanki fotograflarimi paylaştığım zaman herhangi bir sosyal medyada, o gördüğüm gezdiğim yerleri kaybedecekmişim, tanıştığım insanlardan bahsedersem onları kaybedecekmişim gibi hissettim. Sonra, aslında anılarımı yazmak istediğimi farkettim.

Tek çıktığım yolculuğum birden 4 kişilik otostop seyahetinee dönmüştü. Sırt çantalarımızla Midyat çıkışı Mardin yolunda otostop çekerken yeğenini istemeye gelecek olanları karşılamaya havaalanına giden Midyatlı bir abi bizi arabasina aldı. Midyat ile Mardin arasinda da güzel köy manzaraları eşliğinde geldik, Mardin yazısının olduğu yerde indik, arkadaşlarla çok sohbet de edememiş olsak bile, sehiriçi minibüsine binip eski mardinin yolunu tutmaya hızlıca karar verdik.

İndiğimiz yer Cumhuriyet meydanıydı. Arkadaşlarla ne yapacağımızı kararlaştırdık onlar bekleyeceklerdi. Uçurtma festivalinin olduğunu da onlardan öğrendiğim universite öğrencisi üç arkadaşımdan telefon numaralarını aldıktan sonra ayrıldım çünkü, eski Mardin’in o beni çeken sokaklarında avare avare dolaşmak istiyordum. Daha saat erkendi öğlen iki gibiydi, evet çok yeri gezebilirdim. Mardine çok çalışmıştım her yerini gezmeliydim.

20180420_144044.jpgBir şey oldu zinciriye medresesine doğru çıkan o yol birden, çok dik geldi ve geri döndüm. Açık bir hava vardı sıcaktı da. Her yerde turist kafileleri vardi. Isparta, Konya ve daha nereden geldiklerini bilmediğim farklı yaş gruplarında çok sayıda turist vardi. Birilerinin gittiği yönde buldum bir an kendimi, mesela bir kafilenin Konya’dan geldiklerini o zaman öğrendim. Sonra yorulup tekrar araç trafiğinin olduğu caddeye soğru yukarı yürüyüp mezopotamyaya karşı bir kahve içmek istedim. Kahvemi içtiğim yer manzarası kendine has bir kafeydi.

20180420_150248

Zaman kaybetmeden çıktım görmem gereken daha bir sürü yer vardı. Sonra bir çay bahçesine girdim yine ayrı bir manzara. Bu kez de çay içerek mezopotamyaya karşı, o sokaklarında tarih kokan mistik şehir Mardini izledim. Müze kapanmadan Sabancı Müzesine doğru gitmek istedim fakat bir problem vardı. Festival kortejine yakalanmıştım. Kortejin içinden sıyrılarak geçip çıkmak isteğim olduğu için bir yerden kaynak yaptım ve sonuna doğru illerliyordum neredeyse başarmıştım da. Ta kii geçmeme izin vermeyen bir arkadaşa kadar. Daha önce tanımadığım birisi gayet sıcakkanlılıkla yaa boşver geçme naapacaksın gel katıl deyince belki de asıl Mardin serüvenim o an başladı.

20180420_144055

Yaklaşık beş saat boyunca tanışmadığım, birlikte eğlenmediğim insan, çekmediğim halay, oynamadığım oyun (reyhani-bilmiyordum orada oynamış bulundum) kalmadı, dilek feneri de uçurdum, dilek fenerinin uçurulmasına yardımcı oldum, birkaç kez yanma IMG_20180422_124005_393[1]tehlikesi de yaşayıp birkaç kez de dilek fenerinden yanmaktan kurtardıklarım oldu. Genelde bizim o otostop tayfasıyla çantalarımızı ortaya koyup etrafında eğlenmiştik.

IMG-20180426-WA0072

Kimler mi tanışmıştım; öğretmenler, doktor, mühendis, hemşire, mümessil, üniversite öğrencileri, mülteci kamplarında gönüllü hizmet veren arkadaşlar ve ikinci sınıf öğrencisi Nurettin –kendisi ingilizceyi ve dansı bırakmayacağının sözünü verdi, ve yazamadığım kadarlar (kaldıysa aklıma gelmeyenler kusura bakmasınlar).

Nurettin demişken, dans ettikten sonra kaybolup sonra beni bulan ve oturup bir yerde kendisiyle sohbet ettiğim 9 yaşında ilkokul 2.sınıf öğrencisi arkadaşım. Dansı ve İngilizceyi bırakmayacağının sözünü aldım ve evine gitti.

Gün sonunda arkadaşlarıma da yer bulabilecek kadar çevre edinmiştim. Couchsirfing ten kalacak yer ayarladığım yere, yine en son gün sonunda minibüste tatlı hoş sohbetimi ettiğim ve hatta bana en güzel anılarımı yazmak için çantasından bir not defteri hediye eden arkadaşlarım oldu.