İçeriğe geç

Hasankeyf – Tarihin sular altında kalacak antik şehri |Tr

Saricanta ilk yolculuğunu aslında planlanandan daha geç bir sürede başlamasına rağmen çizilen rotaya doğru harekete gerçekleştirdi.

20180419_113502

Urfa’dan başlayan yolculuğumuzda Viranşehir’e geçerken beni arabalarına alan çiftçi abilerimizle sohbetle güne başladım. Belki de güzel geçecek olan gezimin ilk adımı Salih ve Abbas Abi olmuşlardı.

İlk defa Urfa’nın doğusuna gerçekleştireceğim bu gezim için biraz tereddüt etmedim diyemem ama bu bölgenin insanı gerçekten misafirperverdi. Yolculuğun sonuna doğru bir klişe olan ‘seni otogara bırakalım’ de yaşanmadı değil.

20180419_112411

Biraz ısrar etseler de ‘seni bırakalım, sen oradan minibüsle geçersin.’ diye sonunda beni anlayıp yol ayrımına yakın bir yerde beni bıraktılar.

Beni bıraktıkları yerden biraz yürüyüp Mardin tabelasıyla karşılaştım ve içimde bir mutluluk oluştu. Bu ilk otostopumdu. Ve istikamet hep merak ettiğim şehir içindi. Bu şehri gezmek için o şehir hakkında bilgi toplayabildiğim kadar bilgi toplamıştım. Viranşehir’de biraz otostop konusunda sıkıntı yaşadığımı söyleyebilirim ne yazık ki ama Kızıltepe’ye de başka bir memur arkadaşımız bıraktıktan sonra sonra artık Midyat’ı keşfetmeye başlamak istiyordum. Tabelalar bile beni çok heyecanlandırıyordu.

20180419_115447

İçimden de, Hasankeyf çok uzak değil ama şansımı o kadar da zorlamak istemiyor, Midyat’a kadar gider bir gece orada konaklar ertesi gün eski Mardin’i gezmeye başlarım diye geçiriyordum. Yola çıkıp otostopumu çekmeye başladım çok kısa sürede bir araç durdu ve Alp abiyle kuru üzümle başlayan muhabbet Hasankeyf’e kadar sürdü. Hasankeyf üzerinden Batman’a geçecekti Alp abi ve ben de dahil oldum. Sanırım gitmeyi çok istemiştim. Vaktimin olması planda esneklik sağlama konusunda avantajım olmuştu.

20180501_154717_0001[1]

Alp abinin yola çıkışı biraz geç olmuş beklemiş bir saat işi için, ben de planladığım saatler sonra yola çıkmıştım. Bazı şeylerin oluşu gerçek anlamda şaşırtmıyor değil. Tanışacağımız varmış tanıştık. kendisinin de işleri uzadığı için o saatte karşılaştık ve Hasankeyf’e kadar gittik.

Geçerken hızlı bir eski Mardin yapıp bir çay içtik Mezopotamya manzarasına karşı ve şehir efsunladı beni. O fotoğraflarda görünen şehir gibi değildi. Başka bir büyüye sahip masalsı şehir olarak bende yer edindi ve sonra tekrar yola koyulduk. Hasankeyf’e gidiyordum ama bir yandan da aklım Mardin’deydi.

20180419_153638

Bu görüntüyü hep filmlerde görmüştüm, ama böyle bir yolculukta rastlamak da ayrı keyif oldu. Bir sanat filmi içerisinde gibi hissettim kendimi.

Hasankey!fsiz halde görmek beni çok derinden etkiledi. Evimden 300 km uzaklığa 3 araçla gelmiştm. Gördüğüm manzara(!) kesinlikle üzücüydü.

20180419_160626

20180419_164153

Bir hafta içerisinde Dicle Nehri’nin karşıdaki dağdan getirilen dağlarla baraj yapımı için doldurulduğunu görmekten, duyarlı her insanın rahatsız olacağını biliyorum. Şu fotoğrafa baktığımda 12 Bin Yıllık Kültürel Miras karşısında şunu diyebiliyorum. Doğa öcünü alır. Civardaki esnafı, halkı, gecesi gündüz ayrı güzel bu yer sular altında kalmadan görme şansına sahip oldum. Baraj yapılan tarafta kalmayan mağaralardan birkaç kare.

20180419_162207

Hasankeyf’e gelen misafirler isterlerse bu mağaralarda kalabiliyorlarmış, ya da çadır atabiliyorlarmış. Hani aklınızda bulunsun.

20180419_162736

Çay içip kalkmak için gittiğim Yol Geçen Hanı’nda günü batırdım. Mekanın sahibi fanatik Beşiktaşlı Bülent abiyle sohbet ettik. Yine aynı kafede tanıştığım başka bir müşteri daha vardı. Beni ve Nurcan hanımı maçtan sonra Midyat’a bırakırım kalın biraz daha maç izleyelim dedi. Sabah uyanmakta zorlandığım neredeyse yatayım biraz daha düşünüp geç çıktığım yolun ilk akşamında

hasankeyf-yolgecenhani

Hasankeyf’te bir kahvede maç izliyordum. maç keyifli değildi belki ama kahve ortamında adını yanlış hatırlamaktan korktuğum için yazmayacağım abinin, orada maç izleyenlerin ‘iyi ki geldiniz renk kattınız’ demesi bir başka türlü hissettirdi. Daha sonra kalkıp kalacağım otele geldikten sonra dinlenmek bile istemedim iyi ki gelmiştim, evet.

ULAŞIM

Hasankeyf ile Batman arası 36 km.
Hasankeyf ile Mdiyat arası 42 km.
Hasankeyf ile Diyarbakır arası 130 km.
Şanlıurfa – Hasankeyf arası 300 km.
Adıyaman – Hasankeyf 335 km.
Gaziantep – Hasankeyf 430 km.
Hasankeyf, Ankara’dan Siirt’e giden Güney Kurtalan Ekspres ile yapacağınız yolculuktan sonra vardığınız Kurtalan ilçesinden 80 km uzaklıktadır.

KONAKLAMA

Ziyaretim sırasında yapılmakta olan ve taşınılacak olan Yeni Hasankeyf’te konaklama yapılabilecek alanlar olacaktır. Şu anda konaklama yapılacak otel bulnmamaktadır.